СТО ПЕРШИХ СЛІВ

місце – велика сцена
тривалість – 1 година 30 хвилин без антракту
* вистава відбувається без стільців (що б це не означало)


Що ловиться в твоїй річці? Пічкур, карасик, бубир? Чим вистелена твоя вулиця? Асфальтом, бруківкою, піском, смолою? Яку мову ти вчив/-ла у школі? В якому морі вперше намочив/-ла ноги? 

Ця вистава – (не) випадкова нагода пригадати це і багато іншого та поділитись скарбами своєї пам’яті. 

Ця вистава – зворушлива мандрівка країною, театром. Мандрівка, що приведе додому, як і кожна щаслива мандрівка.

Ця вистава про тебе і про нас, і те, якою вона станеться, залежить від тебе і тих, хто навколо тебе. Одним словом, все як у житті – саме нічого не зробиться.


Сто слів – мало, аби стати своїми, але цілком достатньо, аби не бути чужими. 




режисерДмитро Захоженко

драматургиняНіна Захоженко

сценографОлексій Хорошко

композиторГригорій Семенчук


Діють: Назар Бонящук, Василь Колісник/Михайло Понзель, Таїсія Малахова, Ісабель Меркулова, Анастасія Перець, Світлана Федєшова


художники зі світла – Святослав Ілійчук, Євгеній Петров

художниця з костюмів – Діана Янчук

медіахудожник – Сергій Климець

менеджер з виробництва – Юрій Захарко

звукорежисери – Любомир Іщук, Володимир Помірко 

помічниця режисера – Ольга Кальнова

художниця-оформлювачка – Поліна Жиліна, Марта Божик

реквізиторка – Марта Божик

закрійниця – Ірина Мусіхіна

костюмерниця – Галина Гладун

художник-конструктор – Сергій Столярук

керівник монтувального цеху – Сергій Литвиненко

дизайн – Марія Микитенко

PR – Анна Гетманова


Фінансування постановки здійснюється зі Стабілізаційного фонду культури та освіти 2023 Федеральне міністерство закордонних справ Німеччини та Goethe-Institut

Прем’єра – 23 грудня 2023 року

 

ПТАХИ

локація – велика сцена
вікова мітка – 18+
тривалість – 1 год 50 хв без антракту


Вистава від режисера “Top Girls”, “Філоктет. Античний рейв” та “146 зірок, видимих неозброєним оком”. 

Усі 3 вистави увійшли до шортлісту театрального фестивалю-премії “ГРА”, а дві з них здобули номінації як найкращі вистави.


Війна лишає по собі багато шрамів. Не лише на тілах і душах людей. Наші ліси, поля, річки, моря, наше небо і наш ґрунт просочені отрутою війни. І залишаться такими ще багато десятиліть. 

Наша нова вистава «Птахи» буде про нас в часі війни, але цього разу в контексті Природи – невід’ємною і агресивною частиною, якої є ми – люди. 

Що з нами станеться, якщо й далі на світових політичних форумах будуть обговорювати товщину пластикових стаканчиків, замість загрозливої окупації найбільшої АЕС в Європі?


режисерДмитро Захоженко

драматургиняНіна Захоженко

композиториВолодимир Помірко та Оксана Цимбаліст

хореограф – Антон Сафонов

сценографОлексій Хорошко

художниця по костюмахМарія Антоняк


Діють:

Андрій Кравчук – Боривітер Степовий

Ростислав Колачник/ Михайло Понзель – Афінянин

Тетяна Шелельо/ Ольга Федина – Ластівка Берегова

Анастасія Лісовська/ Тетяна Фролова – Крук Звичайний

Оксана Цимбаліст/ Наталія Мазур – Королева Одудиха

Василь Колісник – Цесарка Рогата

Таїсія Малахова – Афіна


Проєкт “Птахи” реалізується Театром Лесі Українки, та співфінансується програмою ZMINA: Rebuilding, створеною за підтримки Європейського Союзу в рамках спеціального конкурсу заявок на підтримку українських переселенців та українського культурного і креативного секторів, за підтримки МБФ “ІЗОЛЯЦІЯ”, Trans Europe Halles та Malý Berlín.

КЛУБ “ЗНЕВІРА”

місце – мала сцена
вікове обмеження – 18+
тривалість – 1 година 20 хвилин без антракту


Ви можете її ігнорувати, ви можете її заперечувати, ви можете з нею боротись, ви можете нею впиватись, ви можете нею виправдовуватись, ви можете у ній кохатись. Зневіра, хандра, меланхолія, акедія. 

Вона стерегтиме вас і одного разу скує в своїх обіймах. Як смерть, що приходить в мороз, вона оманливо зігріватиме вас. Зневіра – вічна супутниця людських прагнень і, для вашого ж добра, варто її приручити. 


“Ми всі народжуємось травмованими. Чим? Непорозумінням”


Світлини – Христина Король


режисер – Владислав Білоненко
сценограф – Олексій Хорошко
текст: Владислав Білоненко, Назар Бонящук, Анна Гетманова, Ростислав Колачник, Андрій Кравчук, Сергій Литвиненко, Тетяна Шелельо
художниця з костюмів – Марія Антоняк
музичне оформлення: Андрій Кравчук, Андрій Росчіс, Володимир Помірко, Тетяна Шелельо


Діють: Назар Бонящук, Ростислав Колачник, Андрій КравчукСергій Литвиненко, Михайло Понзель, Тетяна Шелельо


звукорежисери – Любомир Іщук, Володимир Помірко
художник зі світла – Святослав Ілійчук
менеджер виробництва – Юрій Захарко
художник-конструктор  Сергій Столярук
художниці-оформлювачки  Марта Божик, Поліна Жиліна
реквізиторка – Марта Божик
кравчиня  Ірина Мусіхіна
костюмери Галина Гладун, Діана Янчук
помічниця режисера – Ольга Кальнова
монтувальники —  Олег Жеребецький, Сергій Литвиненко, Юрій Петришин
дизайн – Марія Микитенко
pr – Анна Гетманова


У виставі використані цитати з книги Серджіо Бенвенуто “Зневіра. Муки байдужості”

Прем’єра – 11 листопада 2023

ЛЕСЯ. ЇСТОРІЯ

Тривалість — 1 година 35 хвилин без антракту
Локація — велика сцена


Якою ми знаємо Лесю Українку? Хворобливою і слабосилою дівчиною, яка сміялась крізь сльози? Авторкою «Лісової Пісні» і вірша «Contra Spem Spero»? Жінкою із купюри чи жінкою із портрету у рушниках?

А якщо ми скажемо, що Леся Українка була бунтівною і феміністичною? Що протистояла російському колоніалізму, зовсім не була «подругою пролетарів» та боролась за українську ідентичність. Що Леся Українка була стильною, мандрувала європейськими столицями та відвідувала найбільші європейські театри. Що Леся була політичною активісткою, донатила для збереження і дослідження культурної спадщини та товаришувала з богемою свого часу. 

Ця жінка творила самобутню історію — її історію. Тому ми створили виставу про Лесю Українку і те, чого ви могли не знати про неї раніше, — щоб зокрема дізнатися більше про нас самих. 


«Не про спокій треба нам тепер дбати»


Фото: Христина Корол


Відгуки про виставу:


Режисерка — Ленка Удовічкі
Драматургиня — Оксана Данчук
Композитор — Найджел Осборн 


Діють: Назар Бонящук, Зоряна Дибовська/Світлана Федєшова, Ростислав Колачник, Василь Колісник, Софія Лешишак/Ольга Федина, Сергій Литвиненко, Таїсія Малахова, Ісабель Меркулова, Анастасія Перець, Михайло Понзель, Андрій Росчіс, Тетяна Шелельо


Продюсерка — Вероніка Склярова
Хореографія, робота з тілом — Віктор Рубан
Сценограф — Олексій Хорошко
Художниця з костюмів — Юлія Рибка
Медіахудожник — Денис Бєляєв
Ілюстраторка — Діна Чмуж
Художник з освітлення — Артур Темченко, Євгеній Петров
Художник-конструктор  Сергій Столярук
Художниця оформлювачка, реквізиторка  Марта Божик
Звукорежисери — Любомир Іщук, Володимир Помірко
Помічники режисерки  Владислав Білоненко, Ольга Кальнова
Асистентка композитора — Марічка Чічкова
Завідувач художньо-постановочної частини — Юрій Захарко
Кравчиня  Ірина Мусіхіна
Костюмери Галина Гладун, Діана Янчук
Медіазабезпечення  Сергій Климець
Монтувальники Олег Жеребецький, Юрій Захарко, Ростислав Колачник, Юрій Петришин
PR Анна Гетманова, Ростислав Кузик
Дизайн  Марія Микитенко


За підтримки: Parade-Fest


Прем’єра — 5 травня 2023


Ленка Удовічкі — сербська режисерка драматичного театру та опери, активістка. Художня керівниця театру «Улісс» та співзасновниця Школи акторської майстерності й медіа в Університеті Рієки (Хорватія). Ленка Удовічкі співпрацювала із низкою європейських і американських театрів, опер та філармоній — English National Opera Studio, Globe Theatre, Opera Circus, Загребською філармонією та фестивалем UCLA Live. Була гостьовою професоркою у Каліфорніському інституті мистецтв та у Каліфорнійському університеті в Лос-Анджелесі.

Найджел Осборн — британський композитор, вчитель, автор методів музикотерапії. Професор музики в Единбурзькому університеті, професор факультету драми Університету Рієки, консультант Китайського музичного інституту Пекінського університету, член Британської академії композиторів. Викладав у Вищій школі музики, театру та медіа Ганновера. Понад 30 років займається музичною терапією для травмованих війною дітей з усього світу. Музикотерапевтичні методи Найджела Осборна були широко реалізовані на Балканах, Кавказі, Близькому Сході, у Східній Африці, Південно-Західній Азії та Індії. За свою методологію Найджел Осборн отримав премію Свободи Інституту миру в Сараєво.

ОДИН ДЕНЬ

За п’єсою Лєни Кудаєвої «Один день», яка увійшла до шортліста IX конкурсу п’єс Драма.UA


Місце — Мала сцена
Тривалість — 1 година 10 хвилин без антракту
Вікове обмеження — 14+


Усі знають, найважча боротьба — з самим собою. Що протиставити своєму страху, своїй злості, своїй хворобі, своєму сорому?

Ніна озброюється мрією. Про свіжу випічку з донецьких пекарень, про прогулянки Донбас-ареною, про запах Кальміуса. Вона переконана, що все найкраще і найгірше у її житті вже сталось. Вона рутинно перегортає календар.

Ще один день — Всесвітній день інформаційної архітектури, Міжнародний День барменів, День єднання України, День святого Власа, іменини у Дмитра, Федора, Захара, Всеволода, Гаврила… 


«Я потрібна цьому світові, я маю піднятися з ліжка, поїсти і помитися»



Відгуки про виставу:


Діють:

Ніна Григорівна — Тетяна Фролова
Максим — Андрій Росчіс / Назар Бонящук
Чугайстер — Артур Темченко / Юрій Шоробура

Авторка п’єси — Лєна Кудаєва
Режисер — Дмитро Захоженко
Сценограф — Олексій Хорошко

Завідувач художньо-постановочної частини — Юрій Захарко
Звукорежисери — Любомир Іщук, Володимир Помірко
Композитори — Володимир Помірко та Оксана Цимбаліст
Художники з освітлення — Таїсія Малахова, Артур Темченко, Євгеній Петров
Художниці з костюмів — Юлія Рибка-Коваль, Діана Янчук
Помічниця режисера — Ольга Кальнова
Художник-конструктор — Сергій Столярук
Художниця-оформлювачка, реквізиторка Марта Божик
Кравчиня  Ірина Мусіхіна
Костюмерниці Галина Гладун, Діана Янчук
Керівник монтувального цеху Сергій Литвиненко
PR Анна Гетманова, Ростислав Кузик
Дизайн  Марія Микитенко


Прем’єра — 16 червня 2023

ICH WILL LEBEN / Я ХОЧУ ЖИТТЯ

Ich will leben / Я хочу життя — нова вистава Театру Лесі, створена у копродукції з театром «Нова Сцена» (Зенфтенберг) та «Futur3» (Кельн)


Місце — Велика сцена (камерний формат)
Тривалість — 1 година 10 хвилин


Наш час. Двоє людей зустрічаються на вечірці, де випадково знаходять стару рукописну книгу віршів молодої дівчини, оздоблену квітами. Цей старий збірник стає приводом для випадкової історії про любов.
1942 рік. Молода поетеса з Буковини Зельма Меербаум завершує свій останній вірш словами: «Я не встигла закінчити писати». Вона передає свій єдиний рукописний збірник віршів у надійні руки якраз перед депортацією до нацистського трудового табору. Тому що вона — єврейка. На відміну від Зельми, рукопис дивом пережив Другу світову війну.
Але час не має значення — важливе саме життя.
«Я хочу життя!» — найбільше спільне бажання сто років тому, зараз і завтра.
Тиха вечірка для Зельми маніфестує це, наповнюючи усіх причетних шаленою енергією і красою — музики, слів, юності та самого життя.

 

Світлини – Олена Кондрашова


Концепція — Андре Ерлен, Марен Сімонейт, Штефан Г. Крафт
Режисер — Андре Ерлен
Драматургиня — Марен Сімонейт
Сценічне рішення і костюми — Петра-Марія Вірт
Переклад віршів українською — Петро Рихло
Переклад тексту вистави — Наталка Сняданко
Менеджемент проєктуВікторія Швидко (UA), Марен Сімонейт (GE)


Діють:


Прем’єра: травень 2021 на сцені Neue Bühne Senftenberg (Зенфтенберг, GE)

Гостьові вистави:

  • Sommerblut Festival Cologne, Культурне літо на каналі Geesthacht (2021),
  • Театр у Pumpenhaus Münster, Молода драма (2022)
Виставу номіновано на Театральну премію Кельна 2021.

Постановка створена у співпраці Futur3 (Кельн, GE) разом з Neue Bühne Senftenberg (Зенфтенберг, GE) та Театром Лесі Українки (Львів, UA).
За підтримки: фонду Doppelpass, Федерального фонду культури та в рамках проєкту «321-2021: 1700 років єврейського життя в Німеччині», профінансованим Федеральним міністерством внутрішніх справ.

ЛЕСЯ. ЇСТОРІЯ

Тривалість — 1 година 35 хвилин без антракту
Локація — велика сцена


Якою ми знаємо Лесю Українку? Хворобливою і слабосилою дівчиною, яка сміялась крізь сльози? Авторкою «Лісової Пісні» і вірша «Contra Spem Spero»? Жінкою із купюри чи жінкою із портрету у рушниках?

А якщо ми скажемо, що Леся Українка була бунтівною і феміністичною? Що протистояла російському колоніалізму, зовсім не була «подругою пролетарів» та боролась за українську ідентичність. Що Леся Українка була стильною, мандрувала європейськими столицями та відвідувала найбільші європейські театри. Що Леся була політичною активісткою, донатила для збереження і дослідження культурної спадщини та товаришувала з богемою свого часу. 

Ця жінка творила самобутню історію — її історію. Тому ми створили виставу про Лесю Українку і те, чого ви могли не знати про неї раніше, — щоб зокрема дізнатися більше про нас самих. 


«Не про спокій треба нам тепер дбати»


Фото: Христина Корол


Відгуки про виставу:


Режисерка — Ленка Удовічкі
Драматургиня — Оксана Данчук
Композитор — Найджел Осборн 


Діють: Назар Бонящук, Зоряна Дибовська, Ростислав Колачник, Василь Колісник, Софія Лешишак, Сергій Литвиненко, Таїсія Малахова, Ісабель Меркулова, Анастасія Перець, Михайло Понзель, Андрій Росчіс, Тетяна Шелельо


Продюсерка — Вероніка Склярова
Хореографія, робота з тілом — Віктор Рубан
Сценограф — Олексій Хорошко
Художниця з костюмів — Юлія Рибка
Медіахудожник — Денис Бєляєв
Ілюстраторка — Діна Чмуж
Художник з освітлення — Артур Темченко, Євгеній Петров
Художник-конструктор  Сергій Столярук
Художниця оформлювачка, реквізиторка  Марта Божик
Звукорежисери — Любомир Іщук, Володимир Помірко
Помічники режисерки  Владислав Білоненко, Ольга Кальнова
Асистентка композитора — Марічка Чічкова
Завідувач художньо-постановочної частини — Юрій Захарко
Кравчиня  Ірина Мусіхіна
Костюмери Галина Гладун, Діана Янчук
Медіазабезпечення  Сергій Климець
Монтувальники Олег Жеребецький, Юрій Захарко, Ростислав Колачник, Юрій Петришин
PR Анна Гетманова, Ростислав Кузик
Дизайн  Марія Микитенко


За підтримки: Parade-Fest


Прем’єра — 5 травня 2023


Ленка Удовічкі — сербська режисерка драматичного театру та опери, активістка. Художня керівниця театру «Улісс» та співзасновниця Школи акторської майстерності й медіа в Університеті Рієки (Хорватія). Ленка Удовічкі співпрацювала із низкою європейських і американських театрів, опер та філармоній — English National Opera Studio, Globe Theatre, Opera Circus, Загребською філармонією та фестивалем UCLA Live. Була гостьовою професоркою у Каліфорніському інституті мистецтв та у Каліфорнійському університеті в Лос-Анджелесі.

Найджел Осборн — британський композитор, вчитель, автор методів музикотерапії. Професор музики в Единбурзькому університеті, професор факультету драми Університету Рієки, консультант Китайського музичного інституту Пекінського університету, член Британської академії композиторів. Викладав у Вищій школі музики, театру та медіа Ганновера. Понад 30 років займається музичною терапією для травмованих війною дітей з усього світу. Музикотерапевтичні методи Найджела Осборна були широко реалізовані на Балканах, Кавказі, Близькому Сході, у Східній Африці, Південно-Західній Азії та Індії. За свою методологію Найджел Осборн отримав премію Свободи Інституту миру в Сараєво.

АҐОРА

За мотивами текстів Платона

Вікове обмеження 16+
Тривалість 1 год 20 хв
Локація: мала сцена


«Я проста людина і нічого не вирішую». Яка небезпека стоїть за цією, поширеною серед наших громадян, думкою? Чому, власне, вона поширена серед наших громадян? Припускаємо, тому, що це дуже зручна позиція. Комфортно вмостившись десь «поза політикою», ми тішимо себе надіями на швидку перемогу і повоєнне процвітання країни. Надія — рятівне коло чи підступний манівець?

«Аґора» — це сеанс розілюзнення, інспірований давніми греками. Озброївшись почуттям гумору та провокаціями дрібного калібру, будемо міркувати про справедливість, відповідальність, доброчесність і способи гармонійного співжиття таких різних нас в одній Україні.



Відгуки про виставу:


Режисер — Пьотр Армяновський
Драматургія — Пьотр Армяновський та Анастасія Косодій
Сценографія — Катерина Маркуш та Марія Хомякова
Художниця з костюмів — Марія Хомякова
Хореографія і робота з тілесністю — Віктор Рубан
Хормейстерка — Оксана Цимбаліст



Діють:


Прем’єра — 22 січня 2023 року

Фінансування постановки здійснюється зі Стабілізаційного фонду культури та освіти 2022 Федеральним міністерством закордонних справ Німеччини та Goethe-Institut.

 

Я, ВІЙНА І ПЛАСТИКОВА ГРАНАТА

Перформативне читання п’єси Ніни Захоженко

Тривалість: 50 хв

Вікове обмеження: 16+


Режисер: Андрій Кравчук
Читають: Микола Береза, Влад Білоненко, Назар Бонящук, Наталя Мазур, Ісабель Меркулова, Михайло Понзель, Василь Сидорко, Тетяна Шелельо

Родина у Львові намагається зберегти затишок і залишки нормальності в обіймах посеред коридору, бо завтра — нові ракети, або ще гірше — евакуаційний автобус за кордон.

Підлітки вчаться будувати блокпости, робити коктейлі Молотова та запобігати панічним атакам, вражати танки, любити і втрачати у фронтових передмістях столиці.

Вчорашні цивільні охороняють блокпости Києва і своє право бути геєм у цій країні.

Двоє сестер в харківському метро, над яким ширяє російський літак. Одна з них завжди пам’ятає про зубну щітку, снікерс в кишені, носить зимове пальто, яке прикриває дупу і вміє пристосовуватись. Інша — вже ніколи не вийде з харківського метро.

Прем’єра — 30 листопада 2022

«МОЯ МАМА ЧАЙНИК» / «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

Тривалість: 50 хв
Вікове обмеження: 16+


Відповідаючи на виклики часу та обставини, ми раді презентувати новий жанр: реактивні бліц-вистави. Вони інспіровані нашою співпрацею з ParadeFest та проектом «Антологія24».

Швидко створені короткі вистави на основі текстів українських драматургів — це наша реакція на турбулетні часи і спосіб прийняти та опанувати їх.

Дві короткі, але від цього не менш зворушливі, смішні та драматичні вистави, розділені антрактом (читай: можливістю пригоститись напоями в Єбусі) — такий план на вечір від театру Лесі


«МОЯ МАМА ЧАЙНИК»

Драматургиня — Людмила Тимошенко
Режисерка та виконавиця — Тетяна Фролова


Стається диво — і ось ти живеш у місті мрії. Воно зручне, красиве і близько до найрідніших. Але росіяни перетворюють його на пекло, а тебе — на заручницю.

Рятують тебе старі звички, кнопковий телефон і… чергове диво.


«ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

Драматург — Ден Гуменний
Режисер — Владислав Білоненко

Діють: Андрій Кравчук, Андрій Росчіс


Нема нічого безглуздішого, ніж поради щодо подолання тривоги психологів з інтернету.

Як не читати новини, коли вони сповіщають про чергові просування ворога?

Як обійняти близьких, коли вони за сотні кілометрів?

Як їсти і пити щось гаряче, коли нема електрики?

Тривога зникла. Окей, гугл, як подолати страх, відчай, лють?


Прем’єра — 10 листопада 2022 року