Михайло Понзель

“Народився у м. Хуст Закарпатської області. Закінчив школу з поглибленим вивченням англійської мови у 2010 році. У дитинстві займався хореографією та ракетомоделюванням. “

Освіта
2010-2015 – Львівський національний університет імені Івана Франка, факультет культури і мистецтв, спеціальність актор театру ляльок (керівник курсу – заслужений артист України О. Куцик).


Професійна діяльність
З 2012 року працював у Першому театрі як актор-разовик.
З 2015 – артист драми другої категорії у Першому театрі.
З вересня 2018 року – асистент кафедри театрознавства та акторської майстерності ЛНУ ім. Івана Франка, викладач акторської майстерності на курсі Уляни Мороз.
З серпня 2019 – актор театру Лесі


Ролі в театрі Лесі

2022

  • вистава-тріп “Герої Хаосу” (режисер – Дмитро Костюминський)

2021

  • сценічне читання п’єси “Пеніта ля трагедія” (режисерка – Анастасія Торос)
  • сценічне читання п’єси “П’ять пісень Полісся” (режисерка – Ірина Гарець)
  • постдокументальний мюзикл “146 зірок, видимих неозброєним оком” (режисер – Дмитро Захоженко)
  • Нелл, драма “Top Girls” (режисер – Дмитро Захоженко)

2020

  • Лісоруб, апокаліптична мольфа “Галдамаш” (режисерка – Світлана Ілюк)
  • Актор, Егей, MC Ovidij, open air вистава “Сни літньої ночі” (режисер – Дмитро Захоженко)
  • Аїд, “Філоктет. Античний рейв” (режисер – Дмитро Захоженко)
  • Чоловік, “Дами чекають” (режисер – Дмитро Захоженко)
  • Макбет, “Макбет” (режисерка – Роза Саркісян)
  • Марокко, перформативне читання “Європа” (режисер – Дмитро Захоженко)

2019

  • Женька, сімейна сага “Мої родичі та інші покидьки” (режисер – Ігор Білиць)
  • Не шахтар, постдокументальна вистава “Горизонт 200” (режисерка – Олена Апчел)
  • Чоловік, перформативне читання “Дами чекають” (режисер – Дмитро Захоженко)

Знакові ролі в Першому театрі
2015

  • Арсей Печориця, “Зерносховище” Наталки Ворожбит (режисер – Андрій Приходько)
  • Ангел – “Зоряний хлопчик” Оскара Уайльда (режисер – Роман Валько)

2016

  • Меркуціо, “Ромео і Джульєтта” Вільяма Шекспіра (режисер – Вадим Сікорський)

2018

  • Том Сойєр, “Пригоди Тома Сойєра” Тімоті Мейсона (режисер – Роман Валько)
  • Тарган, “Джалапіта” Емми Андієвської (режисер – Артем Вусик)
  • Клаус, “Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи” (драматургиня – Йоанна Віховська, режисерка – Роза Саркісян)

Участь у міждисциплінарних проектах

  • Німець у Покуті – “Бургомістр” Малгожати Сікорської (режисер – Антон Романов), Перша сцена сучасної драматургії “Драма.UA”
  • Роберт Еванс – “Уфо” Івана Вирипаєва (режисер – Олег Онещак)
  • Фотограф – “Диплом” (автор і режисер проекту – Сашко Брама)
  • Михайлина – “Осінь на Плутоні” (автор і режисер – Сашко Брама)
  • Лаерт – “Гамлет” Вільяма Шекспіра (режисер – Макс Сір)

Участь у театральних фестивалях
Тернопільські театральні вечори (м. Тернопіль)

  • 2015 – з виставою “Зерносховище”
  • 2016 – з виставою “Ромео і Джульєтта”
  • 2018 – з виставою “Джалапіта”

Фестиваль “Схід-Захід” (м. Краків, Польща)
2017 – з виставою “Ромео і Джульєтта”
Heidelbergstuckmarkt (м. Гейдельберг, Німеччина)
2017 – з виставою “Зерносховище”
Український театральний шоукейс (м. Київ, Сцена 6)
2018 – з проектом “Осінь на Плутоні”
Taking the stage (м. Київ, Сцена 6)
2018 – з виставою “Аліса у країні Чудес”
“Кальміюс”, (м. Краматорськ)

  • 2016 – з виставою “Зерносховище”
  • 2017 – з виставою “Ромео і Джульєтта”
  • 2018 – з виставою “Джалапіта”

Відкрита Сцена (м. Київ)
2018 – з проектом “Диплом”
Золотий Лев (м. Львів)
2019 – з виставою “Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи”
XII Spotkania Teatralne BLISCY NIEZNAJOMI (м. Познань, Польща)
2019 – з виставою “Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи”
Parade fest (м. Харків)
2019 – з виставами “Горизонт 200” та “Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи”
Світогляд (м. Сєверодонецьк)
2019 – з виставою “Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи”


“Мені подобається у театрі феномен людини як індивіда. Те, як людина може впливати на іншу людину. Актор – на актора, актор – на глядача, глядач – на актора. Подобається шукати складні рішення і робити їх легкими. Знаходити нову мову спілкування: вербальну і невербальну. Люблю працювати із крейзі людьми, які готові відкривати нові форми, змісти і підтексти. Захоплююсь колегами, які віддаються професії з головою. Завжди відкритий до експерименту. Сприймаю класику як основу, але бачу авангард у постдраматичному та документальному театрі. Не бухаю. Не підтримую сексизм, нацизм і шовінізм. Не завжди керуюсь здоровим глуздом. Не вважаю акторство «унікальною» професією”