Михайло Понзель

Актор


Народився у м. Хуст Закарпатської області. Закінчив школу з поглибленим вивченням англійської мови у 2010 році. У дитинстві займався хореографією та ракетомоделюванням.


Актуальні вистави та проєкти Театру Лесі, в яких діє Михайло Понзель:

Освіта

2010-2015 — Львівський національний університет імені Івана Франка, факультет культури і мистецтв, спеціальність актор театру ляльок (керівник курсу — заслужений артист України О. Куцик).


Ролі в театрі Лесі

2023

2022

  • Вистава-ритуал «Герої Хаосу» (режисер — Дмитро Костюминський)

2021

  • Сценічне читання п’єси «Пеніта ля трагедія» (режисерка — Анастасія Торос)
  • Сценічне читання п’єси «П’ять пісень Полісся» (режисерка — Ірина Гарець)
  • Постдокументальний мюзикл «146 зірок, видимих неозброєним оком» (режисер — Дмитро Захоженко)
  • Нелл, драма «Top Girls» (режисер — Дмитро Захоженко)

2020

  • Лісоруб, апокаліптична мольфа «Галдамаш» (режисерка — Світлана Ілюк)
  • Актор, Егей, MC Ovidij, open air вистава «Сни літньої ночі» (режисер — Дмитро Захоженко)
  • Аїд, «Філоктет. Античний рейв» (режисер — Дмитро Захоженко)
  • Чоловік, «Дами чекають» (режисер — Дмитро Захоженко)
  • Макбет, «Макбет» (режисерка — Роза Саркісян)
  • Марокко, перформативне читання «Європа» (режисер — Дмитро Захоженко)

2019

  • Женька, сімейна сага «Мої родичі та інші покидьки» (режисер — Ігор Білиць)
  • Не шахтар, постдокументальна вистава «Горизонт 200» (режисерка — Олена Апчел)
  • Чоловік, перформативне читання «Дами чекають» (режисер — Дмитро Захоженко)

Професійна діяльність

  • З 2012 року працював у Першому театрі як актор-разовик.
  • З 2015 — артист драми другої категорії у Першому театрі.
  • З вересня 2018 року — асистент кафедри театрознавства та акторської майстерності ЛНУ ім. Івана Франка, викладач акторської майстерності на курсі Уляни Мороз.
  • З серпня 2019 — актор театру Лесі

Знакові ролі в Першому театрі

2015

  • Арсей Печориця, «Зерносховище» Наталки Ворожбит (режисер — Андрій Приходько)
  • Ангел — «Зоряний хлопчик» Оскара Уайльда (режисер — Роман Валько)

2016

  • Меркуціо, «Ромео і Джульєтта» Вільяма Шекспіра (режисер — Вадим Сікорський)

2018

  • Том Сойєр, «Пригоди Тома Сойєра» Тімоті Мейсона (режисер — Роман Валько)
  • Тарган, «Джалапіта» Емми Андієвської (режисер — Артем Вусик)
  • Клаус, «Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи» (драматургиня — Йоанна Віховська, режисерка — Роза Саркісян)

Участь у міждисциплінарних проектах

  • Німець у Покуті — «Бургомістр» Малгожати Сікорської (режисер — Антон Романов), Перша сцена сучасної драматургії «Драма.UA»
  • Роберт Еванс — «Уфо» Івана Вирипаєва (режисер — Олег Онещак)
  • Фотограф – «Диплом» (автор і режисер проекту — Сашко Брама)
  • Михайлина – «Осінь на Плутоні» (автор і режисер — Сашко Брама)
  • Лаерт – «Гамлет» Вільяма Шекспіра (режисер — Макс Сір)

Участь у театральних фестивалях

Тернопільські театральні вечори (м. Тернопіль)

  • 2015 — з виставою «Зерносховище»
  • 2016 — з виставою «Ромео і Джульєтта»
  • 2018 — з виставою «Джалапіта»

Фестиваль «Схід-Захід» (м. Краків, Польща)
2017 — з виставою «Ромео і Джульєтта»

Heidelbergstuckmarkt (м. Гейдельберг, Німеччина)
2017 — з виставою «Зерносховище»

Український театральний шоукейс (м. Київ, Сцена 6)
2018 — з проектом «Осінь на Плутоні»

Taking the stage (м. Київ, Сцена 6)
2018 — з виставою «Аліса у країні Чудес»

«Кальміюс», (м. Краматорськ)

  • 2016 — з виставою «Зерносховище»
  • 2017 — з виставою «Ромео і Джульєтта»
  • 2018 — з виставою «Джалапіта»

Відкрита Сцена (м. Київ)
2018 — з проєктом «Диплом»

Золотий Лев (м. Львів)
2019 — з виставою «Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи»

XII Spotkania Teatralne BLISCY NIEZNAJOMI (м. Познань, Польща)
2019 — з виставою «Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи»

Parade fest (м. Харків)
2019 — з виставами «Горизонт 200» та «Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи»

Світогляд (м. Сєверодонецьк)
2019 — з виставою «Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи»


«Мені подобається у театрі феномен людини як індивіда. Те, як людина може впливати на іншу людину. Актор — на актора, актор — на глядача, глядач — на актора. Подобається шукати складні рішення і робити їх легкими. Знаходити нову мову спілкування: вербальну і невербальну. Люблю працювати із крейзі людьми, які готові відкривати нові форми, змісти і підтексти. Захоплююсь колегами, які віддаються професії з головою. Завжди відкритий до експерименту. Сприймаю класику як основу, але бачу аванґард у постдраматичному та документальному театрі. Не бухаю. Не підтримую сексизм, нацизм і шовінізм. Не завжди керуюсь здоровим глуздом. Не вважаю акторство «унікальною» професією»